Prin transmiterea Formularului F4105 , utilizatorii informează organul fiscal competent cu privire la apariția uneia dintre următoarele situații in legatura cu casa de marcat:
- schimbarea locului de utilizare a aparatului între puncte de lucru ale aceluiași operator economic;
- furtul/dispariția/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal;
- înstrăinarea aparatului;
- închiderea punctului de lucru;
- lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societății sau altele, după caz;
- încetarea activității;
- altele similare.
Notificarea se transmite organului fiscal competent în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data la care a intervenit situația, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, în format PDF cu xml atașat, la care sunt atașate, după caz, documente probatoare. Transmiterea notificării se realizează prin încărcarea pdf-ului cu fisier XML ataşat pe platforma www.e-guvernare.ro, ulterior autentificării cu certificat digital calificat.
Recipisa poate fi consultată prin verificarea numărului de înregistrare alocat pe https://www.anaf.ro/StareD112/.