Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Claudiu Năsui, aduce o veste bună pentru firme, microîntreprinderi și chiar întreprinderile din sectorul Horeca: deducerea din impozit a costului caselor de marcat. Este un beneficiu nou, care va ajuta o mulțime de antreprenori.
Această deducere se poate folosi datorită unor modificări fiscale, doar începând din 2021, prin completarea declarațiilor corespunzătoare tipului de impozit al contribuabilului. Nu contează că este vorba despre impozitul pe profit, impozitul pe venit (în funcție de categoriile de venituri) sau impozitul specific.
Facilitatea a apărut în urma legii USR-PLUS demarate anul trecut – Legea 153/2020 – privitoare la casele de marcat. Ea specifică faptul ca toate casele de marcat electronice (fie ele mobile sau nu) să fie deductibile direct din impozit.
Pot fi deduse casele de marcat ce funcționează încă din anul 2018, când s-a decis obligativitatea de a deține o casă de marcat. După cum afirmă Ministrul pe pagina sa de Facebook: „Dacă statul ne obligă să luăm case de marcat, măcar să fie costul lor deductibil din impozitele pe care ni le ia statul.”
Prin urmare, nu există criterii de eligibilitate în program, birocrație cu dosare de acordare a subvențiilor și liste interminabile de așteptare. Solicitarea se desfășoară rapid, cu ajutorul simplei completări a declaratiei unice sau la calculul impozitului pentru microintreprinderi.
Inclusiv și întreprinderile care sunt pe pierdere în acest moment au posibilitatea de a deduce costul caselor de marcat din impozit oricând de-a lungul următorilor 7 ani.
În situația în care nu știi ce sunt cheltuielile deductibile, este vorba despre scăderea anumitor taxe din valoarea plății impozitului, indiferent la care facem referire. Majoritatea cheltuielilor deductibile se regăsesc în Articolul 25 al Codului Fiscal și cuprinde elemente precum cheltuielile salariale, marketingul afacerii și transport sau cazare în interes de serviciu.
Nu mai ai factura de achiziție a casei de marcat? O poți solicita de la distribuitorul autorizat sau unității de Service acreditate de unde ai făcut achiziția.
Achiziționează case de marcat cu jurnal electronic la un preț accesibil de aici. Te ajutăm și cu procesul de conectare al acestora la serverele ANAF, înainte de data limită: 30.06.2021 pentru marii contribuabili, 30.11.2021 pentru contribuabilii mici și mijlocii, respectiv data instalării pentru contribuabilii care o cumpără după 01.12.2021.
Îți stăm la dispoziție pentru orice întrebare sau nelămurire. Contactează-ne cu încredere la +40 359 401 434 sau sales@sintezis.ro.